Tryb dzień/noc: 
Pomóż Biance!

Migrena – znajdź swój sposób

I Ty możesz być zdrowa. Musisz jednak wsłuchać się w siebie! Migrena to przypadłość, z którą niezwykle trudno walczyć. Nie znaczy to jednak, że migrenowcy są bez szans. Sekret skutecznej walki z bólem głowy tkwi w… indywidualnym podejściu do problemu! Każdy organizm bowiem inaczej reaguje na lekarstwa, masaże czy zmianę diety. Sprawdź, jaki sposób sprawdzi się w Twoim przypadku!

Lekkie ćwiczenia gimnastyczne
To dobre lekarstwo na niewielki ból głowy. Przy silnym lepiej tego nie próbuj, bo możesz tylko pogorszyć sytuację. Podczas ćwiczeń zwracaj uwagę na prawidłową postawę ciała i nie pochylaj głowy ku przodowi. Unikaj nadmiernego wysiłku fizycznego i psychicznego.

Rozluźnij mięśnie
Ich nadmierne napinanie powoduje ból (np. zaciskanie zębów, pięści, zginanie pleców czy barków, garbienie się). Jeśli zauważysz u siebie podobne symptomy, po prostu staraj się rozluźnić i odstresować. Pomogą Ci w tym ćwiczenia rozluźniające, np. joga, pilates lub tai chi. Możesz też pospacerować po parku – to prosta i skuteczna metoda.

Zrób sobie masaż
Poproś o to partnera lub idź do masażysty. Dobre efekty daje też akupresura, czyli silny nacisk na określone miejsca, np. przestrzeni między palcem wskazującym a kciukiem, a także części kostnych kręgosłupa wyczuwalnych na karku. Możesz też ciasno obwiązać głowę – zmniejsza to pulsowanie krwi w skroniach.

Zmień nawyki żywieniowe
Migrenowcy często ratują się kawą. Oczywiście, 1-2 filiżanki nie zaszkodzą, ale nadmiar kofeiny może fatalnie odbić się na Twoim zdrowiu i samopoczuciu. Pamiętaj też, by nie żuć gumy i nie nadużywać soli. Jedz mało, ale za to częściej i o stałych porach.

W ostateczności sięgnij po tabletkę
Lekarze polecają m.in. Aspirynę, Ibuprofen, Ketoprofen, Naproksen czy Diklofenak. Pamiętaj, by zażyć tabletkę od razu, gdy ból się pojawi. Kiedy zacznie narastać, trudno go będzie opanować. Ale nie nadużywaj leków!