Tryb dzień/noc: 
Pomóż Biance!

Dieta na dobry nastrój

Jedz pełne witamin warzywa i owoce, a będziesz miała więcej życiowej energii.

Po zimie nie tylko przybyło ci kilka dodatkowych kilogramów, ale także jesteś bardziej podatna na przeziębienie, czujesz się przemęczona i senna.

Aby poprawić sobie humor i samopoczucie, warto dostarczyć organizmowi zdrowego zastrzyku energii w postaci świeżych warzyw i owoców. Zimą jadłaś zapewne dużo produktów węglowodanowych (naleśników, makaronów, kasz, ziemniaków), teraz warto je ograniczyć na korzyść białka (chude mięso, ryby, jaja) i witamin (warzywa i owoce).

Nie myśl o żadnej diecie cud, bo nawet jeśli stracisz nagromadzony zimą tłuszczyk, łatwo będzie o efekt jo-jo, a do tego poczujesz się osłabiona. Jeśli chcesz zdrowo schudnąć i dobrze się czuć, zastosuj racjonalne zasady zdrowego odżywiania. Jedz pięć posiłków dziennie o stałych porach. Pamiętaj, by trzy główne jeść w małych porcjach (tyle ile zmieściłoby się w dwóch złożonych dłoniach), a pozostałe dwa stanowiły niewielkie przekąski. Na drugie śniadanie i podwieczorek jedz owoce. Nigdy nie rezygnuj ze śniadania, a ostatni posiłek jedz najpóźniej cztery godziny przed snem. Żołądek bowiem najintensywniej pracuje rano, a najwolniej wieczorem. Dokładnie przeżuwaj to, co jesz. Już w ustach rozpoczyna się proces trawienia. Powinnaś więc kilkanaście razy przeżuć każdy kęs, zwłaszcza podczas jedzenia produktów zbożowych. Zamiast smażyć, gotuj potrawy na parze lub je duś. Wyklucz z diety cukry proste (obecne w dżemach, miodzie, sokach owocowych, słodyczach) oraz fast foody, chipsy, zupki błyskawiczne i napoje gazowane. Unikaj smalcu, słoniny, margaryny i oleju rzepakowego. Dodawaj natomiast do potraw oliwę z oliwek (jednak nie więcej niż dwie łyżki dziennie). Zrezygnuj z wędlin i produktów wędzonych.
Ogranicz spożycie soli. Jedz produkty zbożowe z pełnego przemiału: brązowy ryż, ciemne pieczywo oraz rośliny strączkowe (wspomagają przemianę materii, a zawarty w nich błonnik pobudza wytwarzanie tzw. hormonów sytości).
Warzywa jedz w dużych ilościach (stanowią źródło witamin, makro- i mikroelementów oraz błonnika).
Z owoców wybieraj jabłka (najlepiej krajowe), morele, brzoskwinie, cytrusy i truskawki. Potrawy przyprawiaj ziołami poprawiającymi przemianę materii: mielonym kminkiem, tymiankiem, cząbrem, majerankiem oraz estragonem.
Pij około ośmiu szklanek wody dziennie. Nie pij pół godziny przed posiłkiem i dwie godziny po nim.